Stockholm, maj 2025 – Tandborstning är en vardagsrutin som inte alltid går som planerat. I många familjer är det en stund fylld av förhandlingar, protester och spring. Nu lanseras ett samarbete som vill förändra just det. Svenska Gumpearl har, i samarbete med Mumin och licensbolaget Rights & Brands, klätt sina plastfria tandkrämstabletter i en ny design med figurer från den älskade Mumindalen.
Tandvård som fungerar – för barn, vuxna och vardagen
Tandborstning är en självklar del av vardagen, men också en utmaning, särskilt för småbarnsföräldrar. Gumpearls tandkrämstabletter har redan hjälpt många att förenkla rutinen. Med den nya designen hoppas man att barn ska känna igen figurerna, bli mer delaktiga och ta sitt ansvar för sin tandvård.
- Vi vill göra tandvård till något positivt, för både barn, vuxna och planeten. Samarbetet med Mumin känns helt rätt. Både vi och Moomin Characters delar en stark värdegrund kring hållbarhet, omtanke och lekfullhet, säger Sepide Hajitaheri, vd på Gumpearl.
Mumin på burken och i vardagen
Gumpearl utvecklar hållbara alternativ till traditionell tandvård. Tandkrämstabletterna är plastfria, vattenfria och enkla att använda – både hemma och på språng. Nu lanseras samma produkt i en ny design med välkända muminfigurer som Lilla My, Snorkfröken och Sniff.
Tabletterna är små, färdigdoserade och tuggas före borstning. De finns i fyra smaker:
- Jordgubb
- Strong mint
- Cool mint
- Charcoal
Förpackningen är framtagen med barnens perspektiv i fokus, men med hela familjen i åtanke. Den enkla doseringen och de olika smakerna gör den smidig att ta med – till resan, gymmet eller för vardagsrutinen hemma.
Gumpearl x Mumin i butik från maj
Gumpearl x Mumin lanseras i butik och online under maj 2025.Produkten finns tillgänglig via gumpearl.se samt hos utvalda återförsäljare.
För mer information, vänlig kontakta:
Sepide Hajitaheri
Vd/Medgrundare av Gumpearl
Tel: 0730-611914
E-post: sepide.hajitaheri@gumpearl.se
www.gumpearl.se